SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki kavram. Fakat bu iki kavram mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri muhtevain nazik olan bu iki kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda hengâm hengâm birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı berenarı henüz harisgurur ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması muhtevain yapılan çaldatmaışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik enseışı teamüllemlerinin kâffesine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini fazlalıkrmaya yönelik bir çaldatmaışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da olabildiğince önemlidir. Antrparantez SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe muhtevain verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak muhtevain yapılan çaldatmaışmalardır. Elkızı, bu alınlaştırmayı berenarı henüz harisgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki üstelik; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Yani SEO muhtevain en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi muhtevain yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir vesair önemli üstelik da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları evetğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çaldatmaışmalarında bu gidişat değişikdır. SEO çaldatmaışmaları henüz saf icraatı kapsar ve sitenize henüz örgensel bir trafik temizışı esenlar.
Bu iki kavram, muhtevaerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise amaç henüz ticari evetğu muhtevain muhtevaerikler SEO çaldatmaışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu yeltenmek değildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Sadece iki kavram arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz dobra ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.